"Jadroplovu" novi brodovi iz Rijeke, "Lošinjska" na kraju puta

Bez autora
Dec 11 2013

Flota splitskog “Jadroplova” trebala bi do kraja 2017. godine biti ojačana za najmanje tri broda za prijevoz sipkih tereta, pojedinačne nosivosti 37.000 tona, koji bi se u suradnji s “Uljanikom” gradili na navozima riječkog “3. maja” koji je u vlasništvu pulskog škvera. Sporazum o poslovno-tehničkoj suradnji, koji su potpisali čelnici splitske kompanije i pulskog brodogradilišta, trebao bi tijekom prosinca ili najkasnije u siječnju iduće godine prerasti u ugovor o gradnji brodova kojima će upravljati brodarske tvrtke u suvlasništvu “Jadroplova” i “Uljanika”. Dogovorena je suradnja za tri novogradnje s opcijom za još jedan brod istovjetnih značajki. Riječ je o brodovima pojedinačne nosivosti 37 tisuća tona, koji su nešto manji u odnosu na našu aktualnu flotu, ali će imati visoku “klasu leda”.

"Jadroplovu" novi brodovi iz Rijeke, "Lošinjska" na kraju putaFlota splitskog “Jadroplova” trebala bi do kraja 2017. godine biti ojačana za najmanje tri broda za prijevoz sipkih tereta, pojedinačne nosivosti 37.000 tona, koji bi se u suradnji s “Uljanikom” gradili na navozima riječkog “3. maja” koji je u vlasništvu pulskog škvera.

Sporazum o poslovno-tehničkoj suradnji, koji su potpisali čelnici splitske kompanije i pulskog brodogradilišta, trebao bi tijekom prosinca ili najkasnije u siječnju iduće godine prerasti u ugovor o gradnji brodova kojima će upravljati brodarske tvrtke u suvlasništvu “Jadroplova” i “Uljanika”.

Kako nam je potvrdio Branimir Kovačić, predsjednik Uprave “Jadroplova”, dogovorena je suradnja za tri novogradnje s opcijom za još jedan brod istovjetnih značajki.

− Odlučili smo se za ovaj potez s ciljem daljnjeg povećavanja konkurentnosti na brodarskom tržištu. Riječ je o brodovima pojedinačne nosivosti 37 tisuća tona, koji su nešto manji u odnosu na našu aktualnu flotu, ali će imati visoku “klasu leda”. To znači i povratak na neka tržišta na kojima smo u prijašnjim razdobljima uspješno poslovali − rekao je Kovačić.

Ako sklopljena suradnja uskoro urodi konkretnim ugovorima, bit će to tek prva serija brodova koju bi “Uljanik” realizirao za “Jadroplov”, odnosno treći “set” novogradnji s riječkih navoza za splitskog brodara od Drugog svjetskog rata do danas.

I dok splitska kompanija u većinskom državnom vlasništvu planira daljnji razvoj, prodajom “Maje”, najnovijeg, ali i posljednjeg broda u floti, praktički je u povijest otplovila “Lošinjska plovidba”, tvrtka utemeljena prije 55 godina.

Supramax izgrađen prije dvije godine u Kini prodan je kineskim vlasnicima koji su ga već preimenovali u “LMZ Phoebe”.

Posljednjih 30-ak pomoraca napustilo je kompaniju, u čijem će riječkom sjedištu ostati još samo četvero zaposlenih koji bi do proljeća trebali okončati postupak likvidacije brodara kroz čiju je flotu prošlo više od 100 brodova i nekoliko tisuća članova posada i radnika na kopnu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik